
Zawartość
I. Co to jest hosting zarządzany?
II. Hosting zarządzany vs Hosting standardowy
III. Czy potrzebujesz hostingu zarządzanego?
IV. Czym Hostico różni się od innych dostawców hostingu zarządzanego?
V. Transfer aplikacji
VI. Sprawdzenie integralności
VII. Test obciążeniowy
VIII. Analiza bezpieczeństwa
IX. Analiza i optymalizacja front-endu
X. Analiza aktywnych motywów/rozszerzeń
XI. Analiza i optymalizacja bazy danych
XII. Optymalizacja aplikacji
XIII. Podłączenie usług dodatkowych
XIV. Podłączenie strony CDN
XV. Monitorowanie dostępności
XVI. Sprawdzenie wydajności
XVII. Analiza integralności/bezpieczeństwa
XVIII. Zarządzanie
I. Czym jest hosting zarządzany?
Zakup pakietu hostingowego oraz instalacja aplikacji nie stanowią już rzeczy trudnych ani wymagających wysokiego poziomu wiedzy.
Nie można jednak tego samego powiedzieć o późniejszym zarządzaniu aplikacją, a także stroną internetową zainstalowaną na danym hostingu.
Obok widocznych i namacalnych aspektów, którymi zajmuje się właściciel strony, takich jak treść witryny, marketing, interfejs grafic, media społecznościowe itd., należy również uwzględnić aspekty techniczne aplikacji, takie jak zabezpieczenia, optymalizacja, aktualizacje, monitorowanie itd.
Zarówno część widoczna dla klientów/właściciela (frontend), jak i część zaplecza (backend) wymagają bezpośredniego, aktywnego i stałego zaangażowania dla prawidłowego funkcjonowania. Takie zaangażowanie wymaga czasu, energii i zasobów, nawet w przypadku posiadania wiedzy niezbędnej do realizacji tych zadań.
Zarządzane hosting obejmuje przejęcie tych odpowiedzialności, zapewniając właściwe działanie usług hostingowych oraz prawidłowe działanie aplikacji klienta.
II. Hosting zarządzany vs Hosting standardowy
Na standardowym hostingu skorzystasz z przestrzeni oferowanej przez zakupiony pakiet hostingowy oraz przydzielonych do niego zasobów. Obowiązek instalacji i zarządzania aplikacją spoczywa na kliencie.
W przypadku hostingu zarządzanego obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa, optymalizacji, aktualizacji i monitorowania aplikacji/strony internetowej spoczywa na dostawcy hostingu, który przejmuje skomplikowanie zarządzania aplikacją, a klient ma wolność i spokój, aby skoncentrować się na tworzeniu unikalnego doświadczenia cyfrowego.
III. Czy potrzebujesz zarządzanego hostingu?
Zaleca się wybór hostingu zarządzanego, jeśli:
- nie masz niezbędnej wiedzy do zarządzania aplikacją/stroną
- nie masz wystarczająco czasu, aby zarządzać aplikacją/stroną
- nie możesz sobie pozwolić na to, aby strona została skompromitowana z powodu braku aktualizacji/bezpieczeństwa
- nie chcesz tracić odwiedzających/klientów z powodu wolno ładującej się strony internetowej
IV. Czym różni się Hostico od innych dostawców hostingu zarządzanego ?
Chociaż są firmy oferujące pakiety hostingowe, które w swojej nazwie zawierają nazwy niektórych aplikacji, nie obejmują one jednak ich administracji.
Usługa zarządzanego hostingu jest usługą dodatkowš do tych, które już oferuje Hostico, dlatego powody przedstawione tutaj, mają zastosowanie również do tej usługi.
Prędkość, niezawodność, wydajność i wsparcie świadczone są powodami, dla których warto przenieść swoją stronę do Hostico.
W ramach usługi zarządzanego hostingu, oprócz optymalizacji aplikacji, oferujemy również dodatkowe rozwiązania na poziomie serwera, takie jak Memcached, Redis, ElasticSearch, Nginx.
Te rozwiązania odciążą część stresu, któremu podlega aplikacja, i poprawią jej wydajność.
Usługi, które oferujemy w ramach pakietu hostingu zarządzanego, oprócz korzyści implicitnie zapewnianych przez pakiet hostingowy Hostico, to:
V. Transfer aplikacji
Darmowa usługa oferowana dla wszystkich pakietów hostingowych Hostico:
- transfer plików i baz danych
- przeconfigurowanie aplikacji, aby działała na naszych serwerach
- przeniesienie skrzynek pocztowych wraz z ich zawartością
VI. Sprawdzanie integralności
Przed przeprowadzeniem jakichkolwiek operacji sprawdzimy integralność aplikacji. Jeśli zostanie ona naruszona, każdy kolejny test będzie nieistotny, a my skoncentrujemy się najpierw na przywróceniu integralności aplikacji.
Skanning plików/bazy danych w poszukiwaniu możliwych uszkodzonych/zainfekowanych plików i/lub niepożądanych rekordów.
VII. Test wydajności
Sprawdzimy przybliżoną liczbę jednoczesnych połączeń, które aplikacja obsługuje z przydzielonymi jej zasobami przed i po optymalizacji.
VIII. Analiza bezpieczeństwa
Próbuje się zidentyfikować problemy z bezpieczeństwem i potencjalne luki, które mogą prowadzić do kompromitacji strony. Następnie wdrażane są środki bezpieczeństwa w celu wzmocnienia aplikacji.
Sprawdzenie luk w aplikacji, rozszerzeniach oraz zainstalowanych motywach.
Sprawdzenie strony w zewnętrznych bazach danych pod kątem jej stanu oraz reputacji.
IX. Analiza i optymalizacja frontend
Sprawdzanie optymalizacji frontendu aplikacji/strony zgodnie z standardami ustalonymi przez Google/Yslow oraz optymalizacja, a tym samym korelacja aplikacji z tymi standardami, w celu osiągnięcia krótszego czasu ładowania.
X. Analiza aktywnych motywów/rozszerzeń
Sprawdzanie ich działania, poziomu obciążenia, możliwych niezgodności, luk w zabezpieczeniach itp.
XI. Analiza i optymalizacja bazy danych
Sprawdzany jest poziom obciążenia bazy danych zawierającej istotne informacje przechowywane przez każdą aplikację, a także zapytania SQL wykonywane przez aplikację, w celu optymalizacji odpowiednich tabel SQL.
XII. Optymalizacja aplikacji
Wdrożenie środków mających na celu zmniejszenie zużycia zasobów aplikacji bez wpływu na jej prawidłowe funkcjonowanie.
XIII. Podłączenie usług dodatkowych
W zależności od używanej aplikacji i działań, które należy podjąć w celu lepszej wydajności, będzie ona podłączona do usług zainstalowanych na serwerze, aby przejąć część zużycia zasobów generowanego przez aplikację i skrócić czas odpowiedzi.
XIV. Łączenie strony internetowej z CDN
Aby poprawić prędkość ładowania strony internetowej z różnych lokalizacji na całym świecie, łączymy stronę z globalną siecią CDN, aby zapewnić jak najszybszą prędkość ładowania. Prawidłowo skonfigurowany CDN może również chronić strony internetowe przed atakami DDOS (rozproszona odmowa usługi), zmniejszając ich wpływ na funkcjonowanie projektów.
XV. Monitoring dostępności
Regularnie sprawdzamy działanie strony internetowej, co oznacza, że nasz czas reakcji na wszelkie awarie jest prawie natychmiastowy. Zespół Hostico jest niezwłocznie informowany o przerwie, a weryfikacja i eliminacja przyczyny przerwy jest inicjowana tak szybko, jak to możliwe.
XVI. Weryfikacja wydajności
Analizujemy wydajność strony internetowej w celu zidentyfikowania możliwych nieprzewidzianych sytuacji, ich poprawy oraz wdrożenia nowych dostępnych metod zwiększających funkcjonalność.
XVII. Analiza integralności/bezpieczeństwa
Skanning plików/bazy danych w poszukiwaniu możliwych uszkodzonych/infekowanych plików i/lub niepożądanych wpisów.
Skanning zabezpieczeń w celu identyfikacji potencjalnych luk, które mogą pojawić się w wyniku aktualizacji lub instalacji/deinstalacji rozszerzenia/tematu.
Sprawdzanie podatności aplikacji, zainstalowane rozszerzenia i motywy.
Sprawdzanie strony internetowej w zewnętrznych bazach danych pod kątem jej statusu i reputacji.
XVIII. Zarządzanie
Instalacja/deinstalacja/konfiguracja rozszerzeń/motywów.
Te usługi są oferowane dla aplikacji odpowiednich CMS-ów WordPress, Woocommerce, Prestashop, OpenCart, Joomla, Virtuemart i Drupal.
Usługa nie jest dostępna dla aplikacji odpowiednich CMS-ów, których funkcjonalność natywna lub rozszerzona przez różne rozszerzenia pozwala na tworzenie wielu stron / sklepów (multisite / multistore)