Rozszerzenie Woocommerce, które ukształtowało system zarządzania treścią WordPress
Wtyczka tak duża jak platforma, WooCommerce stała się preferowanym sposobem na rozwój sklepu internetowego.

Popularność WordPressa przyciągnęła rzeszę deweloperów, którzy wzbogacili funkcjonalność i interfejs platformy o aplikacje "plugin", aby zaspokoić wszystkie potrzeby użytkownika. Obecnie istnieje wtyczka WordPress dla każdego, ale jedną z najpopularniejszych i najlepiej wykonanych jest WooCommerce.
WooCommerce to darmowa wtyczka, która oferuje możliwość handlu online w elegancki sposób, zbudowana do idealnej integracji z WordPress. Opracowana w 2011 roku przez zespół WooThemes, zaledwie trzy lata po jej uruchomieniu platforma miała już ponad 380 000 aktywnych stron. Wtyczka jest najpopularniejszym rozwiązaniem e-commerce (obecnie WooCommerce posiada ponad 30% sklepów internetowych), oferując zarówno deweloperom, jak i właścicielom sklepów pełną kontrolę nad informacjami, a także elastyczność finansową, integrując najbardziej popularne moduły płatności w bezpiecznym środowisku, począwszy od PayPal po Stripe.
Jako czołowa platforma e-commerce, oczekiwania użytkowników po uruchomieniu strony na WooCommerce można podsumować następująco:
1. Uruchamiamy stronę internetową
2. Potencjalny klient analizuje ofertę i dokonuje zakupu na podstawie przedstawionych informacji
3. Klient wraca w przyszłości po kolejne zakupy
Nawet jeśli przez WooCommerce jakość strony internetowej będzie miała wyraźną przewagę dzięki interfejsowi klienta i łatwości nawigacji, cele docelowe przedstawione wcześniej nie są proste do osiągnięcia. Bardzo ważny jest nasz ogólny sposób wykonania oraz decyzje, które podejmiemy zarówno w trakcie rozwoju, jak i później.
Jednak programiści WooCommerce przychodzą nam z pomocą, aby ułatwić naszą pracę i zwiększyć nasze szanse na sukces, oferując wiele elementów, które możemy wykorzystać zgodnie z naszymi potrzebami:

- Zaawansowana personalizacja graficzna
- Ponad 500 oficjalnych rozszerzeń
- Wiele profesjonalnych motywów
- System oceny produktów
- Nielimitowana liczba wyświetlanych produktów
- Zaawansowane filtrowanie produktów
Jedna rzecz musi być jasna, niezależnie od tego, czy używamy WooCommerce, czy jakiejkolwiek innej platformy dostępnej na rynku, bezpieczeństwo może być najważniejszym aspektem, dlatego zalecamy wprowadzenie zestawu minimalnych środków bezpieczeństwa, aby zapobiec negatywnemu wpływowi złośliwych osób na stronę internetową:
- Wdrożenie silnego hasła - Większość stron internetowych jest narażona z powodu źle ustawionego hasła. Aby stworzyć silne hasło, należy wygenerować hasło z wieloma znakami numerycznymi i alfanumerycznymi.
- Poprawne uprawnienia plików - Uprawnienia plików to zestaw reguł, na podstawie których działa witryna. Nieprawidłowe ustawienie może narażać witrynę na ataki.
- Używanie pirackich/skorumpowanych motywów - Może to prowadzić do zbierania informacji osobistych bez zgody użytkownika.
Zapewniając bezpieczeństwo strony internetowej, nie tylko zminimalizujemy podatności, ale także zapewnimy klientom niezbędne zaufanie do kontynuowania przeglądania platformy, co pośrednio zwiększa szanse na sprzedaż reklamowanych produktów lub usług, oferując wiele elementów, które możemy wykorzystać w zależności od potrzeb.